Turmål

Blommen: stadionrunden 86 besøk 1 poeng
Turen er 2,2 km som en rundtur og gir 1 poeng.
Kjørebeskrivelse: Fra Verdal sentrum kjører du FV. 757 (Stiklestad Allè) mot Stiklestad. I rundkjøringen tar du av til venstre og deretter tar du av til høyre inn på Leirådalvegen. Følg denne vegen og ta av til venstre inn på Blommen og skilt til Skistadion. Følg denne vegen helt fram til parkeringen på Blommen Skistadion. Vi oppfordrer alle til å betale for parkering kr 40 for dagspass eller 500 kr i årskort på Vipps. Det står eget skilt om dette på parkeringen på Blommen skistadion.
Løypebeskrivelse:Start på Blommen skistadion ved den store sponsortavla. Ta ned til høyre og følg løypa videre innover. Etter hvert svinger den190 grader og tar deg tilbake mot der du startet. Gå forbi der du startet og følg løypa som svinger ned mot selve stadion. Følg løypa på stadion som passerer forbi standplass. Innsjekkingspunktet på turen er i svingen etter du har passert standplass. Fortsett videre bortover og opp en bakke hvor du holder til venstre opp enda en bakke. På flaten følger du løypa som tar deg med på en liten runding på toppen før den tar deg tilbake igjen ned bakken du kom opp og tilbake der du startet. Her er det oppkjørte løyper for klassisk.
Fånettvatnet 178 besøk 3 poeng
Turen er 10,6 kilometer tur/retur og gir 3 poeng.
Veibeskrivelse: Kjør mot Stiklestad. Fra rundkjøringa før museet tar man til venstre og kjører 8,5 km retning Leksdalen. Ta så av til høyre og følg vei og skilting 3,2 kilometer til skistadion.
Løypebeskrivelse: Start på Leksdal skistadion, følg skilting til Fånettvatnet. Etter ca 200 meter deler løypa seg, her tar du til høyre mot Fånettvatnet. Deretter skal du følge denne løypa helt til du kommer inn til Fånettvatnet og Fånetthytta hvor innsjekkingspunktet er. Fra Skistadion er det jevn stigning hele veien inn til Fånettvatnet. Fine forhold for klassisk.
Gamma 135 besøk 4 poeng
Turen er 11 km og gir 4 poeng.
Veibeskrivelse: Kjør Jamtlandsveien fv. 72 til Sandvika og ta til venstre. Stor parkeringsplass ved Breivatnet straks før grensa.
Løypebeskrivelse: Fra parkeringsplassen følger du turistforeningens løype. Her kjøres det noen ganger scooterspor, med som regel skispor å følge innover. Du får etter hvert Storbillingen på venstre side. Fortsett opp lia til du kommer til Bustadtjønna og videre mot Søre Vassdalstjønna. Når du kommer dit ligger Gamma oppe i bakken, til venstre for løypa. Turen er ganske flat og lettgått og med utrolig fin utsikt underveis. Her anbefaler vi fjellski.
Hallemsvollen 440 besøk 2 poeng
Turen er 5,4 km lang tur/retur og gir 2 poeng
Løypebeskrivelse: Turen starter på Leksdal Skistadion. Løypa er barne og pensjonistvennelig ettersom den er ganske flat og har få bakker. Innsjekkingspunktet er ved hundekjørerklubbens hytte på Hallemsvollen. Der er det benker og bålplass. Flotte forhold for klassisk.
Leksdalen: Vegenden 246 besøk 3 poeng
Turen er 11,6 km tur/retur og gir 3 poeng
Løypebeskrivelse: Turen starter på Leksdal Skistadion og du følger skilting mot Hallemsvollen. Når du kommer til innsjekkingen til Hallemsvollen fortsetter du videre innover i ca. 3 km til du kommer til en gapahuk hvor innsjekkingspunktet er. Det er jevn stigning fra Hallemsvollen og inn til Vegenden.
Malsådalen- Sagdalen 24 besøk 4 poeng
Turen er 17 km t/r og gir 4 poeng.
Veibeskrivelse: Fra Verdal kjører du FV. 757 mot Stiklestad. Ta til høyre i rundkjøringen inn på Vukuvegen (FV.757). Følg fylkesveien et godt stykke og ta av til venstre skiltet til Høysjøen og Malså Gruver. Fortsett innover et godt stykke og når du kommer til et kryss hvor vegen deler seg i tre fortsette du rett fram hvor det er skiltet til Malså gruver. Bomvei hvor man betaler med Vipps kr 40. Fortsett på denne vegen helt til vegen går over til skispor. Her er det en parkeringsplass på din venstre side.
Løypebeskrivelse: Start ved parkeringen og følg løypa innover Malsådalen. Etter ca. 2,4 km kommer du til et kryss hvor løypa inn til venstre viser vei inn til Høysjøen. Her skal du følge løypa rett fram helt til en rasteplass i Sagdalen hvor løypa stopper. Her kan du finne frem mobilen og sjekke inn. Turen er ca. 8,2 km en vei og løypa er forholdsvis flat nesten hele veien. Det er kjørt med løypemaskin og det er to spor hele turen. Nydelige forhold for klassisk.
Marsteinsvola 97 besøk 4 poeng
Turen er 13 km som rundtur og gir 4 poeng.
Vegbeskrivelse: Fra Verdal kjører du sørover på E6 og tar av på Fleskhus E6 og ta til venstre mot Minsås og fortsett bortover Vester-Volhaugvegen. Ta av til venstre inn på Hysbyvegen skiltet mot Volhaugen Friluftsområde. Følg Hysbyvegen videre oppover. Når du kommer opp på toppen flater det ut og på venstre side kommer du til en stor parkeringsplass hvor du skal parkere. (Kvamslia 7650 Verdal).
Turbeskrivelse: I starten følger du løypa som går opp Yssedalen, slakt oppover. På toppen av Yssedalen tar du av til høyre. Da går det ganske bratt oppover til du kommer innunder vola hvor det er slakere motbakke opp mot toppen, hvor innsjekking er. Her er det fantastisk utsikt 360 grader. Du ser utover fjorden, mot Inderøya, Steinkjer og hele fjellrekka i øst og til slutt Snasa i sørøst. Nedkjøringa mot øst: Det er et par bratte bakker i starten til du kommer ned på myra nedunder vola. Derfra er det flere bratte nedkjøringer til du kommer ned på løypenettet som går rundt vola. Da er det flere merkede løyper du kan følge.
Roknesvollen 208 besøk 3 poeng
Turen er ca.12 km tur/retur og gir 3 poeng.
Kjørebeskrivelse: Fra verdal kjører du sørover på E6 og tar av til venstre inn på Rindsemvegen. Fortsett på Rindsemvegen og videre på Storbakken og ta til høyre inn på Skogsetvegen. Ta til venstre inn på Okkenhuagvegen og deretter til høyre på Vulusjøvegen. Følg denne vegen forbi Skallstuggu og helt fram til parkeringen som kommer på din venstre side. Alle som skal ta denne turen må kjøre gjennom en bom hvor man betaler både veg og parkeringsavgift.
Løypebeskrivelse: Start ved den store blå sponsortavlen ved parkeringen på Vulusjøen. Her følger du løypa rett fram. Turen en forholdsvis flat. Når du kommer til Heståsbekken tar du til høyre og fortsetter helt fram til setra på Roknesvollen. Her er innsjekkingspunktet. Ta samme løype tilbake igjen til parkeringen. Fine oppkjørte løyper for klassisk
Skihytta på Volhaugen 586 besøk 2 poeng
Turen er 6,6 km t/r og gir 2 poeng
Kjørebeskrivelse: Fra Verdal kjører du sørover på E6 og tar av på Fleskhus E6 og ta til venstre mot Minsås og fortsett bortover Vester-Volhaugvegen. Ta av til venstre inn på Hysbyvegen skiltet mot Volhaugen Friluftsområde. Følg Hysbyvegen videre oppover. Når du kommer opp på toppen flater det ut og på venstre side kommer du til en stor parkeringsplass hvor du skal parkere. (Kvamslia 7650 Verdal).
Løypebeskrivelse: Start fra parkeringen på Volhaugen. Løypa starter like ved skiltene med alle løypenavnene. Følg løypa vider innover skogen et godt stykke. Ta oppover til høyre ved krysset og fortsett oppover bakken. Løypa er kupert med fantastisk fin natur på alle sider. Følg denne løypa rett frem helt til du kommer til Skihytta hvor innsjekkingspunktet er. Etter innsjekk går du samme løype tilbake til parkeringen. På hjemturen vil du få mange herlige utforkjøringer, så nyt turen tilbake. Oppkjørte løyper for klassisk
Vera- Fiskløysningen 38 besøk 3 poeng
Turen er ca. 8,3 km t/r og gir 3 poeng.
Veibeskrivelse: Fra Verdal kjører du fv. 757 mot Stiklestad. Ta til høyre i rundkjøringen inn på Vukuvegen og følg fv. 757. Etter hvert fortsetter du videre inn på fv. 6900. Ta inn til venstre ved Fellesparkeringen ved Storlunet.
Løypebeskrivelse: Start ved fellesparkering etter Stortjønna ved Storlunet og gå over Veresvegen. Følg løypetraseen fra Veresvegen og innover myra, etter ca. 150 meter kommer du til et løypekryss hvor du skal holde rett frem (ikke ta til venstre, denne løypa går til Tronsmoen). Turen har en jevn stigning med noen flatere partier hele vegen inn til Fiskløysingen som er 515 moh.
Innsjekk er i området ved sittegruppen ved bekkutløpet av vannet.
Volhaugenrunden 501 besøk 4 poeng
Turen er 13 km og gir 4 poeng.
Kjørebeskrivelse: Fra Verdal kjører du sørover på E6 og tar av på Fleskhus E6 og ta til venstre mot Minsås og fortsett bortover Vester- Volhaugvegen. Ta av til venstre inn på Hysbyvegen skiltet mot Volhaugen Friluftsområde. Følg Hysbyvegen videre oppover. Når du kommer opp på toppen flater det ut og på venstre side kommer du til en stor parkeringsplass hvor du skal parkere. (Kvamslia 7650 Verdal).
Løypebeskrivelse: Dette er ei kupert løype med en del bakker opp mot Skihytta, derfra noe nedover til Haukåelva, så går det opp igjen til Kvilhaugen. Derfra er det småkupert før det går nedover Yssedalen. Innsjekkingspunkt er ved turens høyeste punkt, ca. halveis. Oppkjørte løyper for klassisk.